zaterdag 9 augustus 2014

Monkey Town en McDonald's


We hebben een paar drukke dagen achter de rug. Sam had gisteren een kinderfeestje bij Monkey Town in Breda. Het was er super druk vanwege het slechte weer. Ik vind het nogal moeilijk om Sam op zulke momenten los te laten. Het liefste ga ik dan met hem mee om te zien wat hij allemaal uitspookt. De moeders van de andere kinderen gingen aan tafel zitten, deden de schoenen van hun kinderen uit en de kinderen renden de ballenbak in. Ik heb met Sam duidelijke afspraken gemaakt. Hij moest naar mij komen als er iets was. Hij mocht niet alleen naar het toilet en zeker niet naar buiten. Daar ging hij dan, het grote speeltoestel in. Samen met nog 100 andere kinderen die bijna allemaal veel ouder zijn. Gelukkig heeft hij het goed gedaan en vanaf een afstandje heb ik hem toch wel goed in het oog gehouden. Toen een veel ouder jongetje Sam een klap gaf, kon ik het toch niet laten om er even op af te stappen. Ik vroeg het jongetje waarom hij dat deed. Hij vertelde dat Sam zijn tong uitstak. Ik zei tegen Sam dat hij dat niet mocht doen en tegen het jongetje dat hij Sam toch echt niet mag slaan. Waarom slaat een kind van 8 een kind van 3?!
Ik heb het niet zo op die enorme binnenspeeltuinen. Hoe doe jij dat? Mogen jouw kinderen zelf spelen en mogen zij zelf hun probleempjes oplossen? Of ga jij er ook heen als je ziet dat er iets gebeurt? 

Vandaag hebben we gewinkeld en Sam mocht kiezen waar we zouden gaan eten.. McDonald's! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten